Pracujesz na umowie śmieciowej? Możemy pomóc!

Uber Eats
Tagged:  •  
Image: 
ubereats.jpg

Dostawcy rowerowi i motocyklowi firmy Uber Eats są narażeni na dotkliwy wyzysk. Wiąże się to bezpośrednio z polityką firmy Uber. Firma ta nie zatrudnia dostawców bezpośrednio, ale kieruje ich do tzw. "partnerów flotowych", czyli często jednoosobowych firm, które pełnią rolę pośredników. Firma Uber pozbywa się w ten sposób kłopotu związanego z zatrudnianiem pracowników, a ci są zdani na łaskę i niełaskę pośrednika, który często działa niezgodnie z prawem, spóźnia się z wypłatami, lub w ogóle nie płaci.

W październiku dostawca Uber Eats, któremu nie zapłacił jeden z pośredników, firma Peak-n-Touch, postanowił zadziałać z ZSP w Warszawie. Skontaktowaliśmy się z tą firmą, żądając zapłaty. Dzięki naszej interwencji, pracownik odzyskał 1500 zł zaległego wynagrodzenia. Niestety niektórzy pracownicy zrezygnowali z walki o zaległe wynagrodzenia, wybierając po prostu innego "partnera flotowego". Właściciel firmy Peak-n-Touch zniknął i pracownicy utracili z nim kontakt.

Jak informują nas dostawcy Uber Eats, podobna sytuacja wystąpiła z partnerem Patelpolska. Jej właściciel miał uciec z Polski wraz z kwotą 70 tys. zł niezapłaconych pensji dla około 100 dostawców.

Subskrybuj zawartość